Elérhetőségeink

Központi e-mail: isi@janus-pecs.edu.hu
Központi telefon: (72) 513-720
Központi fax: (72) 516-339

További elérhetőségeink >

Kiemelt híreink

Iskola adatai

Név: Pécsi Janus Pannonius Gimnázium
OM: 027407
Cím: 7621 Pécs, Mária utca 2-4.

Központi e-mail: isi@janus-pecs.edu.hu
Központi telefon: (72) 513-720
Központi fax: (72) 516-339

Fenntartó adatai

Név: Pécsi Tankerületi Központ
Cím: 7621 Pécs, Színház tér 2.
Igazgató: Páva Péter

Adó 1% - alapítványaink

Janus Pannonius Alapítvány
Számlaszám:
Kereskedelmi és Hitel Bank 10402427-24213749
Adószám: 19033888-1-02

Az alapítvány célja:
Az iskola színvonalasabb oktató-nevelő munkájához szükséges személyi-tárgyi feltételek alakítása, javítása, megteremtése

IBAN: HU84 1040 2427 2421 3749 0000 0000
BIC: OKHBHUHB
Bank: K&H Bank Zrt. 242 Pécs


Janus Pannonius Idegennyelvi Alapítvány

Számlaszám: OTP Bank Rt. 11731001-20119980

Az alapítvány célja:

  • tanulók és tanárok nyelvtudasának bővítésére szervezett tanfolyami költségekhez hozzájárulás
  • külföldi ösztöndíjak költségeihez hozzájárulás iskolai tanulócsoportok cserekapcsolatainak támogatása
  • választható idegen nyelv oktatási feltételinek javítása (könyv, folyóirat, magnószalagok, stb. beszerzése)


Névadónk

A Janus Pannonius Gimnázium jogelődjét a Pius Gimnáziumot gr. Zichy Gyula alapította 1912-ben. A második világháborút követően, 1948-ban a gimnázium állami tulajdonba került. A gimnázium felvette az egykori humanista költő, pécsi püspök, Janus Pannonius nevét. 1950 nyarán költözött át a gimnázium az 1896-ban épült több, mint száz éves épületbe, melyben korábban is különböző iskolák működtek.

Tüskés Tibor

Tüskés Tibor (Szántód, 1930 - Pécs, 2009)

József Attila-díjas író, irodalomtörténész, szerkesztő, tanár, kritikus, könyvtáros, számos egyéb irodalmi és művészeti díj, kitüntetés birtokosa.  Pécs irodalmi életének aktív résztvevője, szervezője és hű krónikása. A Jelenkor szerkesztője 1959 és 1964 között. Termékeny író, aki több mint 70 önálló kötetet, számtalan tanulmányt és egyéb írást hagyott az utókorra.  A szülőföld szeretete fontos szerepet kapott írásaiban. Irodalomtörténeti munkássága igen jelentős. Számos monográfiát írt, vers- és novellaelemzései a mai napig nagy segítséget nyújtanak a középiskolai tanulmányok során.

A Janus Pannonius Gimnázium magyartanára volt 1953 és 1973 között.

Tiszteletére halálának 10. évfordulóján iskolánkban emléktáblát avattunk.

Az USA-ban jártam

2024.08.26 | Iskolai rendezvény

Molnár Eszter tanárnő, iskolánk angoltanára 2024. június 1. és július 6. között tanulmányúton vett részt az Amerikai Egyesült Államokban, ahol egyedülálló tapasztalatokkal gazdagodott.

Suba Udesanak wewa (mondják Sri Lankán), শুভ সকাল Shuvo Sokal (mondják Bangladeshben) vagy Salamat Sambut (mondják a bruneiek), vagy Goeie Morge hangzik a reggeli köszöntés Botswanaban. 

Öt hét alatt, 24000 km megtett út levegőben és országúton, 9 repülőtér összesen közel 40 óra repülési idő, 6 illetve 9 óra időeltolódás, 10 amerikai nagyváros, 2 nemzeti park, megszámlálhatatlan szelíd és már-már szemtelen vörös- és szürkemókus, őzek, szarvasok, sirályok, kígyók, skorpiók, pókok, „ugráló” kaktuszok kelettől-nyugatig és északtól-délig az USA-ban. 

A világ 20 országából 20 középiskolai angoltanár dolgozott 5 héten át a SUSI – Study of the United States Institute for Secondary Educators programban, hogy különböző érdeklődési körük és tudásuk alapján megismerkedjenek az Egyesült Államok történelmével, kultúrájával és oktatási struktúrájával, valamint társadalmi tagozódásával.

A program a US Department of State és a Bureau of Educational and Cultural Affairs támogatásával valósult meg, és hatalmas megtiszteltetés volt számomra, hogy a Magyar-Amerikai Fulbright Bizottság pályázatán keresztül lehetőséget kaptam a részvételre.

A tanulmányút során nemcsak az Egyesült Államok kultúráját és történelmét ismertem meg közelebbről, hanem lehetőséget kaptam arra is, hogy más nemzetek oktatási rendszereit és pedagógiai módszereit is tanulmányozzam. Az Amherst (Massachusetts) városában töltött három hét alatt az amerikai történelem és társadalom különböző aspektusairól hallhattunk előadásokat, beleértve az indiánokkal folytatott háborúkat, a rabszolgaság történetét, a polgárjogi mozgalmakat és a nők helyzetének alakulását az évtizedek során. Emellett az önkéntesség jelentőségét is megtapasztalhattuk az amerikai mindennapokban, valamint középiskolai tanórákon hospitálhattunk, ahol betekintést nyerhettünk a helyi diákok életébe.

A program későbbi szakaszaiban Bostonban, New Yorkban, Arizonában és Washington D.C.-ben is jártunk, ahol számos kulturális és történelmi látnivalót tekintettünk meg. Különösen emlékezetes volt számomra az arizóniai Grand Canyon látogatása, valamint a mexikói határnál tett terepszemle, ahol a bevándorláspolitikáról és a vízhiány okozta kihívásokról hallhattunk. A washingtoni program pedig a Függetlenség napján ért véget, amikor az ország legfontosabb ünnepén közösen ünnepelhettünk az amerikaiakkal.

Ezt a tanulmányutat nemcsak szakmailag tartom rendkívül értékesnek, hanem azért is, mert olyan kapcsolatokra tettem szert, amelyek révén a világ különböző pontjairól érkező kollégákkal cserélhettünk tapasztalatokat és velük együtt új pedagógiai módszerekbe nyertünk betekintést. Az iskolakezdéssel együtt fontos számomra, hogy az amerikai tanulmányút során megszerzett tudást és élményeket, megoszthassam diákjaimmal és kollégáimmal az iskolában. A továbbtanulás előtt álló diákjaim számára tervezek heti rendszerességgel angol nyelvű szakköri órákat, ahol kötetlen formában ismerkedhetnek meg az Egyesült Államok kultúrájával és történelmével.

Hálás vagyok az iskolámnak, diákjaimnak és kollégáimnak, akik támogattak és inspiráltak ezen az úton, amely mindannyiunk számára értékes tapasztalatokkal gazdagított.

Megosztás a Facebookon

2025 április

hét ked sze csü pén szo vas
1
  • A francia diákcsereprogram fogadása
2
  • A francia diákcsereprogram fogadása
  • 11. B NAV óra
  • 9. B NAV óra
  • 10. A NAV óra
  • 11.A Fapados revü (színházi nevelési program)
  • Francia cserekapcsolat búcsúestje
3
  • A francia diákcsereprogram fogadása
4
  • 10.ABCD országos mérés
  • 8.D falmászás (rendhagyó testnevelésóra)
  • 8. D Rendőrségi óra
  • 9. D Rendőrségi óra
5
6
7
  • 10.ABCD országos mérés
8
  • 10.ABCD országos mérés
  • Fogadóóra (7-12. évf.)
9
  • 11.A Szigetvár (Nemzeti Emlékezetpedagógiai Program)
  • 11.B Fapados revü (színházi nevelési program)
10
11
  • Költészet napja
  • Szülők-nevelők bálja
12
  • Szülők-nevelők bálja
13
14
  • Pótló mérés (10. évf.)
  • 12.CD érettségi tájékoztatás (tornaterem)
  • 12.B érettségi tájékoztatás (tornaterem)
  • Osztályozóvizsga angol nyelvből (11. évf. 1 fő)
  • Éneklő Ifjúság a középiskolai énekkaroknak
15
  • 12.A érettségi tájékoztatás
  • Osztályozóvizsga angol nyelvből - szóbeli (11. évf. 1 fő)
16
  • A szünet előtti utolsó tanítási nap
  • Megemlékezés a holokauszt magyarországi áldozataira
  • Pótló mérés (10. évf.)
17
  • Tavaszi szünet
18
  • Tavaszi szünet
19
  • Tavaszi szünet
20
  • Tavaszi szünet
21
  • Tavaszi szünet
22
  • Tavaszi szünet
23
  • Tavaszi szünet
24
  • Tavaszi szünet
25
  • Tavaszi szünet
26
27
28
  • Első tanítási nap a tavaszi szünet után
  • 12.A osztály búcsúzik tanáraitól
  • 12.C osztály búcsúzik tanáraitól
  • 12.B búcsúzik tanáraitól
  • 12. D búcsúzik tanáraitól
29
  • Zöld nap
  • Pótló mérés (10. évf.)
30
  • 7. D Szigetvár (Nemzeti Emlékezetpedagógiai Program)
  • Ballagás