Elérhetőségeink

Központi e-mail: isi@janus-pecs.edu.hu
Központi telefon: (72) 513-720
Központi fax: (72) 516-339

További elérhetőségeink >

Kiemelt híreink

Iskola adatai

Név: Pécsi Janus Pannonius Gimnázium
OM: 027407
Cím: 7621 Pécs, Mária utca 2-4.

Központi e-mail: isi@janus-pecs.edu.hu
Központi telefon: (72) 513-720
Központi fax: (72) 516-339

Fenntartó adatai

Név: Pécsi Tankerületi Központ
Cím: 7621 Pécs, Színház tér 2.
Igazgató: Páva Péter

Adó 1% - alapítványaink

Janus Pannonius Alapítvány
Számlaszám:
Kereskedelmi és Hitel Bank 10402427-24213749
Adószám: 19033888-1-02

Az alapítvány célja:
Az iskola színvonalasabb oktató-nevelő munkájához szükséges személyi-tárgyi feltételek alakítása, javítása, megteremtése

IBAN: HU84 1040 2427 2421 3749 0000 0000
BIC: OKHBHUHB
Bank: K&H Bank Zrt. 242 Pécs


Janus Pannonius Idegennyelvi Alapítvány

Számlaszám: OTP Bank Rt. 11731001-20119980

Az alapítvány célja:

  • tanulók és tanárok nyelvtudasának bővítésére szervezett tanfolyami költségekhez hozzájárulás
  • külföldi ösztöndíjak költségeihez hozzájárulás iskolai tanulócsoportok cserekapcsolatainak támogatása
  • választható idegen nyelv oktatási feltételinek javítása (könyv, folyóirat, magnószalagok, stb. beszerzése)


Névadónk

A Janus Pannonius Gimnázium jogelődjét a Pius Gimnáziumot gr. Zichy Gyula alapította 1912-ben. A második világháborút követően, 1948-ban a gimnázium állami tulajdonba került. A gimnázium felvette az egykori humanista költő, pécsi püspök, Janus Pannonius nevét. 1950 nyarán költözött át a gimnázium az 1896-ban épült több, mint száz éves épületbe, melyben korábban is különböző iskolák működtek.

Tüskés Tibor

Tüskés Tibor (Szántód, 1930 - Pécs, 2009)

József Attila-díjas író, irodalomtörténész, szerkesztő, tanár, kritikus, könyvtáros, számos egyéb irodalmi és művészeti díj, kitüntetés birtokosa.  Pécs irodalmi életének aktív résztvevője, szervezője és hű krónikása. A Jelenkor szerkesztője 1959 és 1964 között. Termékeny író, aki több mint 70 önálló kötetet, számtalan tanulmányt és egyéb írást hagyott az utókorra.  A szülőföld szeretete fontos szerepet kapott írásaiban. Irodalomtörténeti munkássága igen jelentős. Számos monográfiát írt, vers- és novellaelemzései a mai napig nagy segítséget nyújtanak a középiskolai tanulmányok során.

A Janus Pannonius Gimnázium magyartanára volt 1953 és 1973 között.

Tiszteletére halálának 10. évfordulóján iskolánkban emléktáblát avattunk.

Iskolai könyvtár

Könyvtárunk csatlakozott a WEB-OPAC használóinak köréhez. A modullal a könyvtár on-line katalógusa és az olvasók saját kölcsönzési adatai idő- és térbeli korlátok nélkül elérhetők az iskola honlapján.

Bármikor, báthonnan böngészhetsz on-line katalógusunkban, ráadásul ha kérsz egy jelszót, megnézheted (ha esetleg elfelejtetted volna), hogy milyen szépirodalmi vagy szakkönyveket kölcsönöztél ki a tanév során, és, hogy mikor jár le a kölcsönzési idő.

A könyvtár székhelye:

icon-home Pécsi Janus Pannonius Gimnázium
7621, Pécs, Mária u.2-4.
72/310-911

Könyvtárostanárok: Bacskay Beáta, Gergály Anikó


JPG ONLINE KATALÓGUS
BARANYA MEGYEI KÖNYVTÁRAK


Nyitvatartás

AZ ISKOLAI KÖNYVTÁR NYITVATARTÁSA*

2023/2024

  HÉTFŐ KEDD SZERDA CSÜTÖRTÖK PÉNTEK
1.
2.
8:25-től
NYITVA NYITVA NYITVA
3. NYITVA NYITVA NYITVA NYITVA
4. NYITVA NYITVA NYITVA
5. NYITVA NYITVA NYITVA
6. NYITVA NYITVA NYITVA
7. NYITVA NYITVA
8. NYITVA

*helyettesítés/verseny-és vizsgafelügyelet/értekezlet miatt alkalmanként módosulhat


A könyvtár szolgáltatásai:

  • A könyvtár gyűjteményének egyéni és csoportos helyben használata
  • Olvasószolgálat, tájékoztatás
  • Kölcsönzés
  • Dokumentumok másolása
  • Tartós tankönyvek nyilvántartása, kölcsönzése
  • Információszolgáltatás
  • Közreműködés a szakórák előkészítésében, megtartásában
  • Fénymásolás

Könyvtárhasználati szabályzat:

Az iskolai könyvtárat az iskola tanulói, pedagógusai, dolgozói a nyitvatartási időben használhatják. Minden könyvtárhasználó köteles a könyvtár rendjét megőrizni. A könyvtárba tanszereken kívül más nem vihető be. Az iskolánkba beiratkozott tanulók egyidejűleg a könyvtárba beiratkozottak listájára is felkerülnek.

Kölcsönzési rend:

  • Egy tanuló egyszerre maximum 4 db könyvet kölcsönözhet, a kölcsönzés ideje 4 hét (kivéve:tartós tankönyvek, ezeket egy tanévre lehet kölcsönözni.)
  • A kézikönyvek (lexikonok, enciklopédiák) nem kölcsönözhetők.
  • A kölcsönzés kétszer meghosszabbítható.
  • A kikölcsönzött könyv elvesztése, megrongálódása esetén a könyvet pótolni kell egy ugyanolyan vagy újabb kiadású példánnyal.

HVG Könyvek Olvasójegy program 2022.

Február elején jelentős mennyiségű adománnyal bővült a könyvtárunk állománya a HVG Kiadó Olvasójegy programjának jóvoltából.  Az újonnan érkezett kötetek és kiadványok hamarosan kölcsönözhetők lesznek. Köszönjük a programra szóló jelölésünket és a felajánlást.

 @hvgkonyvek                 #hvgkonyvek                    #olvasójegy

 


Legújabb könyveink 2023 ősz

A fotókon látható kötetekkel gazdagodott iskolánk könyvtára.


LEGÚJABB KÖNYVEINK – 2023 június

A fotókon látható kötetekkel gazdagodott iskolánk könyvtára.


LEGÚJABB KÖNYVEINK – 2023 március

A fotókon látható kötetekkel gazdagodott iskolánk könyvtára.


LEGÚJABB KÖNYVEINK – 2022 ősz

A fotókon látható kötetekkel gazdagodott iskolánk könyvtára ősszel.


 

LEGÚJABB KÖNYVEINK – 2022. június-szeptember

A fotókon látható kötetekkel gazdagodott iskolánk könyvtára márciusban.


LEGÚJABB KÖNYVEINK – 2021. szeptember

A fotókon látható kötetekkel gazdagodott iskolánk könyvtára szeptemberben.


LEGÚJABB KÖNYVEINK – 2021. március

A fotókon látható kötetekkel gazdagodott iskolánk könyvtára márciusban.


LEGÚJABB KÖNYVEINK – 2020. február

A fotón látható kötetekkel gazdagodott iskolánk könyvtára februárban.


Adománykönyveket kaptunk… (2019. szeptember)

Remek kötetekkel bővült könyvtári állományunk egy kedves Mária utcai lakosnak köszönhetően. Az ajándékba kapott művekről a mellékelt fotók tanúskodnak. RENGETEG Agatha Christie-regényt kaptunk!


Dedikált kortárs magyar irodalom

Egykori diákunk kötetével bővült könyvtárunk

A 2018-as könyvhéten jelent meg hajdani diákunk, Simon Bettina Strand című versesköte a Magvető Kiadó gondozásában. A szerző novemberi pécsi könyvbemutatóján járt Dr. Balogh Gyöngyi tanárnő, akinek jóvoltából könyvtárunk újabb dedikált példányokkal gazdagodhatott. Köszönjük a felajánlást.

A kötetek szabadpolcról kölcsönözhetők könyvtárunk nyitvatartási idejében.

Íme egy részlet Simon Bettina kötetéből:

http://www.litera.hu/hirek/simon-bettina-strand-reszlet

 

Institute of Education (IOE) kutatása

Az Institute of Education (IOE) kutatása szerint azok a gyerekek, akik szórakozásból olvasnak, sokkal jobban teljesítenek az iskolákban, mint nem, vagy kényszerből olvasó társaik.

Valószínűleg ez az első tanulmány, amely vizsgálta a szórakozásból olvasás hatását a kognitív fejlődésre. Az eredmények alapján azok a gyerekek, akik többet olvasnak szórakozásból 10 és 16 éves koruk között, jobban teljesítenek matekból, helyesírásból, nagyobb a szókincsük, mint azok, akik csak ritkán ülnek könyv elé.

A kutatást Alice Sullivan és Matt Brown vezette, akik 6 ezer fiatal olvasási szokásait elemezték, akiket az 1970 British Cohort Study nevű adatgyűjtés keretében követnek. A tinédzserek olvasási szokásait és teszteredményeiket vizsgálták öt, tíz és 16 éves korban. Azok, akik heti egynél többször olvastak tízévesen, sokkal jobb eredményeket értek el minden területen 16 évesen.

A számok alapján a kedvtelésből olvasás a kognitív fejlődés tekintetében 10 és 16 éves kor között fontosabb, mint a szülők iskolázottságának szintje. A gyakori olvasás, könyvtárba járás, újságolvasás 16 éves kornál négyszer fontosabb, mint hogy a szülők rendelkeznek-e valamilyen diplomával.

Sullivan szerint az olvasás hat legjobban a gyerekek szókincsére, de jelentős a helyesírásra és matematikai készségekre gyakorolt hatása is. A sok olvasás valószínűleg segít megérteni és feldolgozni az új információkat, ami minden területen befolyásolja teljesítőké-pességüket.

Kiderült az is, hogy az idősebb testvérek negatív hatással vannak a gyerekek teszteredményeire, főleg a szókincsre. Annak már nincs nagy hatása, ha valakinek fiatalabb testvére van, de szintén kimutatható, hogy valamivel alacsonyabbak az elért eredmények. A kutatók szerint a nagyobb családokban valószínűleg kevesebb idő jut a személyes beszélgetésekre, ezért kevésbé fejlődik a szókincs.

Sullivan szerint a tanulmány megmutatta, hogy még a digitális korban is érdemes megszerettetni a gyerekekkel az olvasást, ha más nem, ebben segíthetnek az e-könyv-olvasók is; a kormányoknak pedig támogatni kellene az olvasást, főleg tinédzserkorban.

Forrás: http://index.hu/tudomany/2013/09/12/aki_szorakozasbol_olvas_megelozi_kortarsait/


A KÖNYV ÉJSZAKÁJA

Február 17-én, egy pénteki napon került megrendezésre az újdonságnak számító Könyvek Éjszakája. Az egész éjszakás programot az olvasókör szervezte, de nem csak olvasókörösök vettek részt benne. És bár a jelenlévők közül szinte mindenki hozott magával hálózsákot, az alvásból nem lett semmi – viszont érdekes látványt nyújthatott egy csapat, hálózsákban ide-oda rohangáló diák.

Az Olvasóéj része volt az az ünnepélyes megnyitó is, mellyel a sokak számára ismeretlen könyvraktárat avattuk fel. A szalag átvágása után pezsgőt bontottunk – persze kizárólag gyerekpezsgőt –, majd bögréből elfogyasztottuk azt.

A továbbiakban kvíz, játékos vetélkedők, filmnézés, beugrózás és honfoglalózás is sorra került. A maroknyi embert számláló csapat fáradhatatlannak bizonyult. Sőt, úgy tűnt, ahogy az idő halad, úgy leszünk egyre élénkebbek.

A hangulatot csak fokozta, hogy a másik épületben ugyanebben az időben folyt a lézerharc. A résztvevők egy része ide-oda ingázott a két helyszín között.

Az est fénypontja a felolvasás volt, melyet több részletben ejtettünk meg. Ennek során kedvenc könyveinkből olvastunk fel rövidebb-hosszabb részeket.

Sajnos az éjszaka rövidebbnek bizonyult, mint hittük. Még bele sem fáradtunk, már eljött a reggel – és vele együtt az éjjel lezárásának ideje. Viszonylag gyorsan összepakoltunk, hamarosan már csak néhány hanyagul összetekert hálózsák és némi süteménymorzsa utalt az elmúlt órákra.

A téren lefelé ballagva igen hangos társaságot alkottunk, de ebben a korai órában nem volt, aki ránk szólt volna. Az Árkádhoz érve elbúcsúztunk egymástól, hazafelé indultunk. És ugyan az éjszaka véget ért, szívünkben még sokáig hordozni fogjuk az emlékét…

HANGAY NIKOLETT

2024 május

hét ked sze csü pén szo vas
1
  • Munkaszüneti nap
2
  • 9.CD országos digitális mérés
  • Zöld nap
3
  • 8.CD országos digitális mérés
  • Ballagás
4
5
6
  • Magyar nyelv és irodalom érettségi
  • 8.CD országos digitális mérés
  • 9.AB országos digitális mérés
  • Magyar nyelv és irodalom érettségi (K)
7
  • 8.CD országos digitális mérés
  • 10. ABCD első idegen nyelv osztályvizsga írásbeli
  • 9.AB országos digitális mérés
  • Matematika érettségi
  • Matematika érettségi (K)
8
  • 8. C tanulmányi út Bp-re
  • Történelem érettségi
  • 9. CD történelem osztályvizsga
  • Történelem érettségi (K és E)
9
  • Angol nyelv érettségi
  • Angol nyelv érettségi (K és E)
10
  • Német nyelv érettségi
  • Német nyelv érettségi (K és E)
11
12
13
  • Középszintű digitális kultúra érettségi
  • Digitális kultúra érettségi (K)
  • Pótló kompetenciamérés (Ta.6.)
14
  • Biológia érettségi (K)
15
16
  • Földrajz érettségi (K és E)
17
18
19
20
  • Munkaszüneti nap (Pünkösd)
21
22
  • Fizika érettségi (K)
  • Vizuális kultúra érettségi (K)
23
  • Francia nyelv érettségi (K)
24
  • 8. CD nyelvtan osztályvizsga
  • Előrehozott érettségi (2024. ősz) űrlap kitöltése
25
26
27
28
  • 10. B digitális kultúra osztályvizsga
29
  • 10. B digitális kultúra osztályvizsga
30
  • 11. AB matematika osztályvizsga
31
  • 10. B digitális kultúra osztályvizsga
  • 10. CD matematika osztályvizsga