A tudományok eredményeit tantárgyi rendszerbe foglalva úgy próbáljuk közvetíteni tanulóinknak, hogy azok a tanulók fejlettségi szintjéhez igazodjanak. Különösen fontos ez egy olyan iskolában, ahová 12-18 éves tanulók járnak.
Az ismeretátadás és az ezen alapuló gondolkodásra nevelés, képességfejlesztés csak a tanár önmaga és tanulói iránti igényessége mellett lehet eredményes. Tanárainknak úgy kell határozott követelményeket támasztania, hogy egyúttal lehetőséget nyújtsanak a tanuló önállóságának, kezdeményező képességének és kreativitásának kibontakoztatására.
A tanár-diák kapcsolatban a két fél egyenrangúsága mellett a pedagógusé a vezető szerep. Ez különösen a pedagógiai légkör kialakítására, a tanulói aktivitás kibontakoztatására, tevékeny-ségeik megszervezésére, személyiségfejlődésük támogatására vonatkozik.
Eredményes, sikeres oktatás a tanulók motiválása nélkül nem képzelhetőel.
- Az életkori sajátosságok figyelembevételének elve
- A következetesség elve
- A pedagógus vezető szerepének elve
- A motiváció elve
Gimnáziumunk e munkát az alábbi kiemelt értékek közvetítésével végzi:
- Gondolkodás, értelem fejlesztése
- Egyéni képességek fejlesztése
- Tisztességre, erkölcsre nevelés
- Felkészítés továbbtanulásra
- Rendre, fegyelemre nevelés
- Anyanyelvi ismeretek oktatása
- Idegen nyelv tanítása
- Környezetvédelem és egészséges életmód