Elérhetőségeink

Központi e-mail: isi@janus-pecs.edu.hu
Központi telefon: (72) 513-720
Központi fax: (72) 516-339

További elérhetőségeink >

Kiemelt híreink

Iskola adatai

Név: Pécsi Janus Pannonius Gimnázium
OM: 027407
Cím: 7621 Pécs, Mária utca 2-4.

Központi e-mail: isi@janus-pecs.edu.hu
Központi telefon: (72) 513-720
Központi fax: (72) 516-339

Fenntartó adatai

Név: Pécsi Tankerületi Központ
Cím: 7621 Pécs, Színház tér 2.
Igazgató: Páva Péter

Adó 1% - alapítványaink

Janus Pannonius Alapítvány
Számlaszám:
Kereskedelmi és Hitel Bank 10402427-24213749
Adószám: 19033888-1-02

Az alapítvány célja:
Az iskola színvonalasabb oktató-nevelő munkájához szükséges személyi-tárgyi feltételek alakítása, javítása, megteremtése

IBAN: HU84 1040 2427 2421 3749 0000 0000
BIC: OKHBHUHB
Bank: K&H Bank Zrt. 242 Pécs


Janus Pannonius Idegennyelvi Alapítvány

Számlaszám: OTP Bank Rt. 11731001-20119980

Az alapítvány célja:

  • tanulók és tanárok nyelvtudasának bővítésére szervezett tanfolyami költségekhez hozzájárulás
  • külföldi ösztöndíjak költségeihez hozzájárulás iskolai tanulócsoportok cserekapcsolatainak támogatása
  • választható idegen nyelv oktatási feltételinek javítása (könyv, folyóirat, magnószalagok, stb. beszerzése)


Névadónk

A Janus Pannonius Gimnázium jogelődjét a Pius Gimnáziumot gr. Zichy Gyula alapította 1912-ben. A második világháborút követően, 1948-ban a gimnázium állami tulajdonba került. A gimnázium felvette az egykori humanista költő, pécsi püspök, Janus Pannonius nevét. 1950 nyarán költözött át a gimnázium az 1896-ban épült több, mint száz éves épületbe, melyben korábban is különböző iskolák működtek.

Tüskés Tibor

Tüskés Tibor (Szántód, 1930 - Pécs, 2009)

József Attila-díjas író, irodalomtörténész, szerkesztő, tanár, kritikus, könyvtáros, számos egyéb irodalmi és művészeti díj, kitüntetés birtokosa.  Pécs irodalmi életének aktív résztvevője, szervezője és hű krónikása. A Jelenkor szerkesztője 1959 és 1964 között. Termékeny író, aki több mint 70 önálló kötetet, számtalan tanulmányt és egyéb írást hagyott az utókorra.  A szülőföld szeretete fontos szerepet kapott írásaiban. Irodalomtörténeti munkássága igen jelentős. Számos monográfiát írt, vers- és novellaelemzései a mai napig nagy segítséget nyújtanak a középiskolai tanulmányok során.

A Janus Pannonius Gimnázium magyartanára volt 1953 és 1973 között.

Tiszteletére halálának 10. évfordulóján iskolánkban emléktáblát avattunk.

„Határtalanul” – Erdélyi utazás 2019

2019.05.28 | Pályázat, Utazás

Erdélyi élmények

  2019 tavaszán a „Határtalanul” című pályázat keretében vettem részt a Pécsi Janus Pannonius Gimnázium, és a brassói Áprily Lajos Főgimnázium csereprogramján. A cserekapcsolat már 2002 óta működik a két testvériskola között. Ebben az évben központi téma volt a földrajz, aminek személy szerint nagyon örültem.

  Márciusban érkeztek hozzánk a brassói diákok, és röpke egy hét alatt jártuk be Pécs és környéke földrajzi különlegességeit. Ahogy én tapasztaltam, a diákok gyorsan megtalálták a közös hangot. Már az első naptól kezdve baráti hangulat uralkodott a társaságban.

  Mi május közepén utaztunk Brassóba, ahonnan egy hét után rengeteg élménnyel gazdagodva tértünk vissza. Geológiai formákból nem volt hiány. Odafelé az aranyosfői jégbarlangnál álltunk meg, amely a pleisztocén kori eljegesedés emlékét őrzi. Ottlétünk első napján bejártuk Brassó belvárosát. A város fölött magasodó Cenk hegyre (van, kinek örömére) az időjárás miatt nem mentünk fel. A brassói diákok többsége néptáncolni jár, náluk ez egyrészt hagyományőrzés, másrészt nagyon jól összetartja a közösséget. A Búzavirág nevű néptáncegyüttes (amelynek az én cserediákom is tagja) ottlétünk során ünnepelte fennállásának 70 éves évfordulóját. Ennek alkalmából gyönyörű előadást tartottak, amit természetesen mi is megnéztünk.

  Következő nap a havasi pásztorkodás, házi készítésű sajt, és puliszka kóstolás, macska simogatás, és barátkozás között még egy bobozásra is maradt idő. (A következő napi megfázást nem is említeném…) Jó társaságban még a busz lerobbanása sem volt tragédia, amikor éppen a program végén utaztunk vissza Brassóba. Igaz, egy bluetooth hangszóró a buszban néha idegesítő, de egy útszéli táncos, mentőbusz-várós, medvétől félős csapatépítésnek nagyon jó alapot adott.

  Az elkövetkező napokban a vulkáni utóműködés példáival is találkoztunk Hargitafürdőn és Kovásznán, megcsodáltuk Segesvár belvárosát, és a Csíki Sörgyárba is ellátogattunk. (Sörkóstolás nem volt, ezt a csapat egyik fele rezignáltan fogadta.) A kávézós, mosdókeresős, chips-evős történeteken túl is volt élmény, főleg azoknak, akik most ismerték meg Erdély ezen területét.  Mesebeli tájakon jártunk, ahol a fenyvesek szinte az égig érnek a hegyek csúcsain. Igaz, néha az ablakból kinézni is fárasztó volt, de megérte. Magas hegyek, szűk völgyek, és gyors folyású patakok kísérték szürke Mercedes buszunkat.

  Egyre jobban összekovácsolódó csapatunkra hamar eljött a búcsúzás órája. Sokan könnyes szemmel integettek új barátaiknak, de nem hinném, hogy ezek az integetések egyben a barátság végét is jelentették. (Hála az internetnek, és a minden évben ismétlődő cserekapcsolatnak).

  Hazafelé Torockón volt a tranzitszállás, ahol egy gyermekotthont is meglátogattunk. Egy nevelő mesélte el, hogyan is élnek ott a többnyire szegény családból odakerült óvodás és kisiskolás korú gyerekek. Sajnos a gyerekekkel az idő szűke miatt nem tudtunk sokat beszélni. Amikor a torockói szállás felé vettük az irányt, érződött, hogy sokan arra gondoltunk, milyen jó is, hogy minket otthon várnak a szüleink, és van hová hazamennünk. A szálláson már újra a bluetooth hangszóróé volt a főszerep, és kiderült, hogy hálózsákban egész kényelmesen túl lehet élni a fűtetlen faházakban töltött éjszakát (és egy fiktív medvetámadást). A program majdnem utolsó helyszíne a tordai sóbánya volt, ahol a 40 méter mély teremben mintha egy mesevilágba csöppentünk volna. Fotók készültek bőven, leírni elég nehéz a látottakat. Engem leginkább a Hobbit c. filmben látható bányatermekre emlékeztetett.

  Csütörtök este 8 óra körül kicsit fáradtan értünk haza. A sok esti élménybeszámoló után én nem tudom, ki ment iskolába pénteken, de a hétvége valószínűleg legtöbbünknél a pihenésről szólt. A beszámoló lezárásaként írhatnám, hogy milyen gyönyörű úton vettem részt, és mennyi élménnyel gazdagodtam, de ebből az olvasó sokat nem tud elképzelni. A cserekapcsolat egy nagyon jó módja annak, hogy új embereket és új helyeket ismerjünk meg. Mindenféleképpen tudom ajánlani az utat azoknak, akik nem félnek a medvéktől, és készen állnak megismerni ezt a területet.

Baróti Adél 9.D

Megosztás a Facebookon

2023 szeptember

hét ked sze csü pén szo vas
1
  • Gyülekező az iskolaudvaron
  • Évnyitó ünnepély
  • TANKÖNYVOSZTÁS
2
3
4
  • TANKÖNYVOSZTÁS
5
  • Jelentkezés az érettségi vizsga őszi időszakára
6
  • Francia csereprogram - szülői értekezlet
7
8
9
10
11
  • Anatolí táncegyüttes tánctábora Görögországban
12
  • Anatolí táncegyüttes tánctábora Görögországban
  • 30 perces rövidített órák
13
  • Anatolí táncegyüttes tánctábora Görögországban
  • OKTV jelentkezési lapok leadása
14
  • Anatolí táncegyüttes tánctábora Görögországban
  • Francia csereprogram
  • 11.CD tantermi színház (Klamm háborúja)
15
  • Anatolí táncegyüttes tánctábora Görögországban
  • Francia csereprogram
  • Fakultációs jelentkezések módosítása szülői kérvénnyel
  • Mindennapos testnevelés igazolások feltöltése
16
  • Anatolí táncegyüttes tánctábora Görögországban
  • Francia csereprogram
  • III. Janus gyalogtúra
17
  • Anatolí táncegyüttes tánctábora Görögországban
  • Francia csereprogram
18
  • Anatolí táncegyüttes tánctábora Görögországban
  • Francia csereprogram
  • Osztályozóvizsga angol nyelvből (írásbeli)
19
  • Anatolí táncegyüttes tánctábora Görögországban
  • Francia csereprogram
  • Szülői választmány értekezlete
  • Szülői értekezlet (7-12. évfolyam)
  • Harmadik Színház bérletes előadás
20
  • Anatolí táncegyüttes tánctábora Görögországban
  • Francia csereprogram
  • Angol próbanyelvvizsga írásbeli (Dt.1-2-3, Rt)
21
  • Francia csereprogram
  • Osztályozóvizsga angol nyelvből (szóbeli)
22
  • Francia csereprogram
  • Szecskaavató
23
24
25
26
  • Angol próbanyelvvizsga szóbeli
  • Angol próbanyelvvizsga szóbeli
  • Angol nyelvi előadás a Dt-ben
27
  • Próbamérés 7.C
28
  • Próbamérés 7.D, 10.A, 10.C
29
  • Próbamérés 7.D, 10.D
  • Zenei világnap
30
  • 4 és 6 osztályos nyílt nap