Elérhetőségeink

Központi e-mail: isi@janus-pecs.edu.hu
Központi telefon: (72) 513-720
Központi fax: (72) 516-339

További elérhetőségeink >

Kiemelt híreink

Iskola adatai

Név: Pécsi Janus Pannonius Gimnázium
OM: 027407
Cím: 7621 Pécs, Mária utca 2-4.

Központi e-mail: isi@janus-pecs.edu.hu
Központi telefon: (72) 513-720
Központi fax: (72) 516-339

Fenntartó adatai

Név: Pécsi Tankerületi Központ
Cím: 7621 Pécs, Színház tér 2.
Igazgató: Páva Péter

Adó 1% - alapítványaink

Janus Pannonius Alapítvány
Számlaszám:
Kereskedelmi és Hitel Bank 10402427-24213749
Adószám: 19033888-1-02

Az alapítvány célja:
Az iskola színvonalasabb oktató-nevelő munkájához szükséges személyi-tárgyi feltételek alakítása, javítása, megteremtése

IBAN: HU84 1040 2427 2421 3749 0000 0000
BIC: OKHBHUHB
Bank: K&H Bank Zrt. 242 Pécs


Janus Pannonius Idegennyelvi Alapítvány

Számlaszám: OTP Bank Rt. 11731001-20119980

Az alapítvány célja:

  • tanulók és tanárok nyelvtudasának bővítésére szervezett tanfolyami költségekhez hozzájárulás
  • külföldi ösztöndíjak költségeihez hozzájárulás iskolai tanulócsoportok cserekapcsolatainak támogatása
  • választható idegen nyelv oktatási feltételinek javítása (könyv, folyóirat, magnószalagok, stb. beszerzése)


Névadónk

A Janus Pannonius Gimnázium jogelődjét a Pius Gimnáziumot gr. Zichy Gyula alapította 1912-ben. A második világháborút követően, 1948-ban a gimnázium állami tulajdonba került. A gimnázium felvette az egykori humanista költő, pécsi püspök, Janus Pannonius nevét. 1950 nyarán költözött át a gimnázium az 1896-ban épült több, mint száz éves épületbe, melyben korábban is különböző iskolák működtek.

Tüskés Tibor

Tüskés Tibor (Szántód, 1930 - Pécs, 2009)

József Attila-díjas író, irodalomtörténész, szerkesztő, tanár, kritikus, könyvtáros, számos egyéb irodalmi és művészeti díj, kitüntetés birtokosa.  Pécs irodalmi életének aktív résztvevője, szervezője és hű krónikása. A Jelenkor szerkesztője 1959 és 1964 között. Termékeny író, aki több mint 70 önálló kötetet, számtalan tanulmányt és egyéb írást hagyott az utókorra.  A szülőföld szeretete fontos szerepet kapott írásaiban. Irodalomtörténeti munkássága igen jelentős. Számos monográfiát írt, vers- és novellaelemzései a mai napig nagy segítséget nyújtanak a középiskolai tanulmányok során.

A Janus Pannonius Gimnázium magyartanára volt 1953 és 1973 között.

Tiszteletére halálának 10. évfordulóján iskolánkban emléktáblát avattunk.

Színházlátogatás Kaposváron

2024.03.25 | Iskolai rendezvény

2024. március 22-én, pénteken délután negyvenöt 11.-es és 12.-es janusos diák, illetve négy kísérőtanár útnak indult, hogy a néhány éve felújított kaposvári Csiky Gergely Színházban megnézzék Csehov Sirály című darabját. Az előadás különlegessége volt, hogy egy orosz rendező, Ilja Bocsarnikovsz állította színpadra, illetve a sajátos látványvilág is, ami Marfa Gudkova munkája. Sok diák számára egy tanórai klasszikus olvasmányélmény elevenedett meg a színpadon. Néhány résztvevő így foglalta össze tapasztalatait:

     „A kaposvári Sirály-előadás sokat segített nekem a mű felfrissítésében és emlékezetessé tette a drámát. Rendkívüli módon vitték színpadra, a színészek is kitűnően játszottak. Nagyon tetszett az előadás, ami apró részletekben ugyan eltér a dráma szövegétől, de összességében – véleményem szerint – nagyszerűen összerakták és megvalósították. A három óra sokunknak valószínűleg hosszú volt, de megérte végignézni. Szerintem ez a 11. és 12. évfolyamosoknak nagyon sokat segít a dráma megértésében, illetve az érettségire készülésben.”

(Nagy Katalin, 11. C)

     „Az előadás számomra nagyon érdekes volt. Rengeteg gondolatot, érzést, kérdést keltett bennem. A darab megnézése teljesen azonos hatást váltott ki, mint amit olvasás közben tapasztaltam, így együtt a kettő biztosan maradandó élmény. Számos szimbólum került elő a kellékek átgondolt, precíz használatával. A látvány, a számos inger, hanghatások még inkább elmélyítettek az élményt. A színpadkép zseniális volt, a jelmezek is. A színészek pontosan jelenítették meg karaktereiket mind külsejükben, mind játékukban. Összességében úgy gondolom, remek előadás volt, bár ha nem olvastam volna a drámát, nem biztos, hogy ezt gondolnám.”

(Ropoli Liliána, 11. C)

     „Nekem kifejezetten tetszett az előadás, annak ellenére is, hogy az utolsó 20 percben már igencsak éreztem a hosszát. A kellékek és díszletek egyedi használata számomra a darab fénypontja volt. Ezek az esetek többségében zseniálisan működtek, néha azonban kicsit ellentmondásosnak hatottak. Például a fényképezőgép használata az egyik jelenetben egy sima csoportkép elkészülését jelenti, fél óra múlva pedig az öngyilkosság jelképeként jelenik meg. Külön-külön mindkettő működik, de egy egész részeiként kissé ellentmondásosnak éreztem őket. Ennek ellenére nagyon tetszett az előadás, végig fenntartotta a figyelmemet, ami 3 órán keresztül nem kis teljesítmény.”

(Kürtösi Péter, 11. C)

     „Őszintén szólva ami nekem a leginkább tetszett az előadásban, az maga a rendezés, illetve a kreatív zenei eszközök voltak, amelyek végigkísérték a darabot, fel-feltűntek hasonló hangulatú jelenetekben, és remekül árnyalták a nagyszerű színészi alakítást. A zongorát például többféleképpen használták fel, de ezen kívül még modernebb zenék is előfordultak.”

(Kisgadó Tamás, 11. C)

     „Nekem nagyon tetszett maga a színház és a darab is, bár nem szoktam gyakran színházba járni, ilyenkor mindig jó élmény. Érdekesnek találtam magát a színpadot és a kellékeket is. Ha jól értelmeztem, a darab az eredeti műhöz képest egyes helyeken szabad átdolgozás, azaz egyes részek kisebb, némelyek pedig nagyobb hangsúlyt kaptak, illetve feltűnt az esetleges időrendbeli eltérés, hogy például a mű végével indult a darab. Ez a „modernizált” előadás ennek ellenére ellentmondott az én eddigi felfogásomról a drámaiatlan drámával kapcsolatban. A megoldás hiánya ellenére a lezárás hirtelen és hatásos, a főszereplők élete hiába átlagos, számomra mégis érdekes volt.”

(Igrinyi Zalán, 11. C)

Köszönjük az érdeklődő diákok részvételét, illetve Kádár Edit tanárnő szervező munkáját! 

Megosztás a Facebookon

2024 április

hét ked sze csü pén szo vas
1
  • Tavaszi szünet
2
  • Tavaszi szünet
3
  • Tavaszi szünet
4
  • Tavaszi szünet
5
  • Tavaszi szünet
6
7
8
  • Első tanítási nap a szünet után
9
  • 10.ABCD országos digitális mérés
  • Francia cserekapcsolat
  • 10.A és 10.C kompetenciamérés
  • 10.B és 10.D kompetenciamérés
  • A francia csereprogram fogadása (Dt.)
10
  • Francia cserekapcsolat
11
  • Francia cserekapcsolat
  • Költészet napja
12
  • Francia cserekapcsolat
  • Szülők-nevelők bálja
13
  • Francia cserekapcsolat
  • Szülők-nevelők bálja
14
15
  • Pótló kompetenciamérés (10. évf.)
16
  • Megemlékezés a holokauszt magyarországi áldozatairól
  • Éneklő ifjúság verseny
17
  • Bemutatkozunk
18
  • 8.D tanulmányi kirándulás
19
  • 7. évfolyam oltás
  • Szőkefalvi Matematikaverseny
20
21
22
  • 9. évf. tanulói laptopok átadása (fszt.6. előtt)
  • Osztályozóvizsga (angol írásbeli)
23
  • 9. évf. tanulói laptopok átadása (fszt.6. előtt)
  • JaPaGi Színtársulat bemutatója
24
  • Osztályozóvizsga (angol szóbeli)
25
  • Helikon Keszthelyen
  • 12.AB érettségi tájékoztatás
  • 12.CD érettségi tájékoztatás
26
  • Helikon Keszthelyen
  • Konferencia (12. évf.)
27
  • Helikon Keszthelyen
28
29
  • 9.ABCD országos digitális mérés
30
  • 35 perces tanítási órák lesznek ezen a napon.
  • 9.CD országos digitális mérés
  • Érettségi: projektmunkák leadása a titkárságon