Elérhetőségeink

Központi e-mail: isi@janus-pecs.edu.hu
Központi telefon: (72) 513-720
Központi fax: (72) 516-339

További elérhetőségeink >

Kiemelt híreink

Iskola adatai

Név: Pécsi Janus Pannonius Gimnázium
OM: 027407
Cím: 7621 Pécs, Mária utca 2-4.

Központi e-mail: isi@janus-pecs.edu.hu
Központi telefon: (72) 513-720
Központi fax: (72) 516-339

Fenntartó adatai

Név: Pécsi Tankerületi Központ
Cím: 7621 Pécs, Színház tér 2.
Igazgató: Páva Péter

Adó 1% - alapítványaink

Janus Pannonius Alapítvány
Számlaszám:
Kereskedelmi és Hitel Bank 10402427-24213749
Adószám: 19033888-1-02

Az alapítvány célja:
Az iskola színvonalasabb oktató-nevelő munkájához szükséges személyi-tárgyi feltételek alakítása, javítása, megteremtése

IBAN: HU84 1040 2427 2421 3749 0000 0000
BIC: OKHBHUHB
Bank: K&H Bank Zrt. 242 Pécs


Janus Pannonius Idegennyelvi Alapítvány

Számlaszám: OTP Bank Rt. 11731001-20119980

Az alapítvány célja:

  • tanulók és tanárok nyelvtudasának bővítésére szervezett tanfolyami költségekhez hozzájárulás
  • külföldi ösztöndíjak költségeihez hozzájárulás iskolai tanulócsoportok cserekapcsolatainak támogatása
  • választható idegen nyelv oktatási feltételinek javítása (könyv, folyóirat, magnószalagok, stb. beszerzése)


Névadónk

A Janus Pannonius Gimnázium jogelődjét a Pius Gimnáziumot gr. Zichy Gyula alapította 1912-ben. A második világháborút követően, 1948-ban a gimnázium állami tulajdonba került. A gimnázium felvette az egykori humanista költő, pécsi püspök, Janus Pannonius nevét. 1950 nyarán költözött át a gimnázium az 1896-ban épült több, mint száz éves épületbe, melyben korábban is különböző iskolák működtek.

Tüskés Tibor

Tüskés Tibor (Szántód, 1930 - Pécs, 2009)

József Attila-díjas író, irodalomtörténész, szerkesztő, tanár, kritikus, könyvtáros, számos egyéb irodalmi és művészeti díj, kitüntetés birtokosa.  Pécs irodalmi életének aktív résztvevője, szervezője és hű krónikása. A Jelenkor szerkesztője 1959 és 1964 között. Termékeny író, aki több mint 70 önálló kötetet, számtalan tanulmányt és egyéb írást hagyott az utókorra.  A szülőföld szeretete fontos szerepet kapott írásaiban. Irodalomtörténeti munkássága igen jelentős. Számos monográfiát írt, vers- és novellaelemzései a mai napig nagy segítséget nyújtanak a középiskolai tanulmányok során.

A Janus Pannonius Gimnázium magyartanára volt 1953 és 1973 között.

Tiszteletére halálának 10. évfordulóján iskolánkban emléktáblát avattunk.

Egészségnap 2019

2019.03.07 | Galéria, Iskolai rendezvény

2019. március 5.

Az egész iskolát megmozgató Egészségnap eseményeit, élményeit idézik fel a diákok beszámolói. A tanulságos javaslatokat figyelembe vesszük a jövő évi programok tervezésénél! Köszönjük!

8. évfolyam

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Osztályunk 7 óra 50 perckor gyülekezett a Basamalom utcai tollascsarnoknál. A gyors átöltözést követően kezdetét vette az óra, ahol játékos bemelegítő feladatok után kedvünkre kamatoztathattuk a tavaly szerezett tollastudásunkat.

A következő állomást csapatunk számára a díszteremben megrendezésre került osztályéneklési verseny jelentette. Utolsóként léptünk színpadra a 8.C, illetve a 7.C és D produkciója után. Számunkra meglehetősen meglepő módon 2. helyezést értünk el, aminek természetesen nagyon örültünk, mindezek ellenére sajnáljuk, hogy a tortát nem sikerült megkaparintanunk.

Az eredményhirdetés után egy lélegzetvételnyi szünet következett, majd Csóka Balázs tanár úr vezetésével belemerültünk – mondjuk ki!- a kedvenc időtöltésünk, az alvás biológiájába. Az előadás során megtanultuk, hogy miért nem érdemes sokáig fennmaradnunk – még ha tanulásról van is szó, a számítógépes játékokról nem is beszélve -, és hogy melyik élőlénynek milyen alvásigénye van a testfelépítésétől és a táplálékláncban elfoglalt helyétől függően. Szó esett még egy bennünket igen felcsigázó témáról, a tudatos álmodásról és a már-már félelmetesnek mondható alvásparalízisről is.

Miután az alvás szakértőjévé váltunk, Molnár Eszter tanárnő egy játékos vetélkedő keretein belül bemutatta nekünk, hogy hogyan érdemes beosztani az időnket, és melyik napszak vagy időintervallum melyik tevékenységre a legalkalmasabb. Ezekből legfőbb következtetésként azt vontuk le, hogy nem érdemes éjszakába nyúlóan tanulnunk, és jobban tesszük, ha reggel nézzük át az anyagot. Ennek fényében és ismeretében reménykedünk abban, hogy soha többé nem leszünk kialvatlanok és rossz jegyek gazdái sem.

Marton Dorina 8.D

9. évfolyam

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nekünk ez volt az első egészségnap, úgyhogy nem igazán tudtuk elképzelni, hogy milyen lesz, de szerintem viszonylag jól oldottuk meg a feladatokat. Érdekes volt látni, hogy az egyes csapatok milyen tapasztalatokat gyűjtöttek a boltokból. Sok helyen eltértek az árak és a körülmények.

Az egészségtál összeállítása mindenkinek stresszes volt, mert nagyon szorított minket az idő és természetesen az egész osztály a legjobbat akarta kihozni magából. A verseny után büszkén ettük meg az általunk elkészített ételt. Nagyon eseménydús nap volt, segítette még jobban összekovácsolni az osztályunkat.

Egy 9. A osztályos tanuló

10. évfolyam

A 10. C osztálynak összességében nagyon tetszett az egészségnap, mert a POTE aulában a természettudományi kar sok oldalát megismerhettük. Nagyon jó volt, hogy számos „kiállító” között lehetett válogatni és nem egy előadást lehetett csak végighallgatni, hanem akit, amelyik téma éppen érdekelt ahhoz az asztalhoz, kiállítóhoz mehetett oda. Az orvostanhallgatók által használt eszközök bemutatása is érdekes volt, különösen tetszett az osztálynak, hogy megismerhette az ultrahang működését. Néhányan azt kifogásolták, hogy bár számukra is érdekes volt az eszközök megismerése, mégis szívesebben töltöttek volna több időt, a kiállított asztaloknál, mert aki nem orvosi pályára készül, annak hamar unalmassá vált az orvostanhallgatókkal és az általuk bemutatott eszközökkel töltött idő. Az osztálynak külön tetszett az is, hogy elsősorban nem tanároktól, hanem fiatal hallgatóktól hallhattak érdekességeket, mert így sokkal oldottabb volt a hangulat.

11. évfolyam

Idén is megrendezésre került iskolánkban a szokásos osztályéneklési versennyel egybekötött Egészségnap. A 11. évfolyam tanulói különböző tematikájú előadásokat hallgathattak meg, illetve énekelhettek az osztályukkal. Az osztályéneklési keretein belül egy népdalcsokrot (3 népdal) és egy szabadon választott dalt énekeltek az osztályok. A versenyt az évfolyamon 11.A osztály nyerte.

A nap folyamán 3 előadáson, illetve egy egészségügyi szűrésen vehettek részt a diákok, ahol többek között egy 3D-s demonstrációs szemüveget is ki lehetett próbálni. A 3 előadás témája a családalapítás, a Z generáció, valamint a daganatos betegségek (hererák, mellrák) szűrése volt. Az előadásokról és magáról a napról megkérdeztünk pár diákot, íme a véleményük: „a Z generációs előadás kifejezetten tetszett, igyekezett a mi korosztályunkhoz igazítani az egészet. A daganatos betegséges előadás érdekes volt, az előadó nem túl tudományosan beszélt.”

Benics Márk, Horváth Dániel Gáspár 11.B

12. évfolyam

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A nap során az első programunk az osztályéneklés volt. Bár kellemes program, a díjazása lehetne más, hiszen számos osztály mindent beleadva készül a „versenyre”, mégis olyanok nyernek, akik a legjobb hangulatot kerekítik. Az, hogy soha nincsen négy külön helyezés arról tanúskodik, hogy rugalmas a rendszer, tehát a holtverseny helyett lehetne két díj. A tortát kaphatnák a legfelkészültebb, legjobban éneklő osztály (és belőlük választanák ki az 1 napos kirándulás nyertesét), míg különdíjat kaphatnak az egyes évfolyamokról az az osztály, aki valamivel szórakoztatóvá tudja tenni a produkcióját.

Az újraélesztés az a téma, amivel ha számos alkalommal nem találkoztunk Janusista voltunk alatt, akkor egyszer sem. Ennek ellenére mindenképpen úgy gondolom, hogy ez a téma tényleg megköveteli a rendszeres ismétlést. Bár egy teljes előadást már nem szánnék rá.

Kulcsár tanár úr előadása érdekes volt, és kétség kívül néhány helyen megdöbbentő. Jó volt a témaválasztás, de a nem biológia fakultációsok csak nehezen tudták értelmezni a szaknyelvi megfogalmazásokat.

Gibicz Laura 12. C

Véradás

Ez volt életem első véradása, így számomra minden újdonság volt. Újdonság volt az orvosok és ápolók nem megfáradt, hanem valódi kedvessége, és újdonság volt a segítőkész, nyugodt környezet, amit teremtettek. Maga a folyamat – adatok felvétele, orvosi vizsgálat, a konkrét véradás – ha kicsit lassan is, de olajozottan ment. A véradást vagy, ahogy az oklevélen nevezték, az önzetlenség egyik legszebb formáját könnyen megvalósíthatóvá és szórakoztatóvá tették.

Éliás Ágnes 12. C

 

Galéria

Megosztás a Facebookon

2025 január

hét ked sze csü pén szo vas
1
  • Téli szünet
2
  • Téli szünet
3
  • Téli szünet
4
5
6
  • Első tanítási nap a téli szünet után
  • Négyosztályos felvételi előkészítő
7
  • 12.AB osztályok: online tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról
  • 12.CD osztályok: online tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról
8
  • 11. évf. előrehozott érettségi vizsga (online tájékoztatás)
9
  • 10. B Educatio kiállítás (Bp.)
  • 10. D Educatio kiállítás (Bp.)
  • Savaria Történelemverseny
10
  • 10. A Educatio kiállítás (Bp.)
  • 10. C Educatio kiállítás (Bp.)
  • Bolyai Természettudományi Csapatverseny 7.-8. évf.
  • Hatosztályos felvételi előkészítő
11
12
13
  • 12.CD érettségi tájékoztatás
  • 12.AB érettségi tájékoztatás
  • A hatosztályos képzés online tájékoztatója
14
15
16
17
  • Az első félév vége
  • 8. D Látogatás a Cella Septichoraban
18
  • Központi felvételi vizsga (6. és 8. évfolyamosoknak)
19
20
  • A második félév kezdete
  • Tanítás nélküli munkanap (konferenciák)
21
  • Varga Tamás Matematikaverseny II. forduló
22
  • Nemes Tihamér Alkalmazói I. forduló
23
  • Irinyi János Kémiaverseny
24
  • A félévi értesítők kiosztása
  • Négy Megye Matematika Verseny
25
26
27
  • Érettségi: előzetes jelentkezési lap leadása a titkárságon
  • 8. C Látogatás a Cella Septichoraban
28
  • 30 perces rövidített órák
  • Nevelőtestületi értekezlet
  • Pótló központi felvételi vizsga
29
  • 9. A Látogatás a Cella Septichoraban
30
  • Országos Barcsi Angol Nyelvi Verseny
  • Országos német nyelvi verseny
31